LANGVARIGE RYGSMERTER

RYGSMERTER GIVER SYGEDAGE

Har du langvarige eller kroniske smerter i ryggen, nakken eller lændet er du ikke alene. Tusindvis af danskere har rygsmerter, som ofte holder dem hjemme fra arbejde.
Det viser en opgørelse fra Sundhedsstyrelsen fra september 2015. Her er lænderygsmerter, migræne og nakkesmerter de tre sygdomme, som giver flest sygedage hos den danske befolkning.

ÅRSAGER TIL RYGSMERTER

Årsagerne til smerterne kan være mange. Det kan være smerter efter en svær graviditet/fødsel, et gammelt hold i ryggen, diskusprolaps eller tilbagevendende rygsmerter pga. dårlige arbejdsstillinger eller for meget stillesiddende arbejde.
Uanset årsagerne til de langvarige rygsmerter, er resultatet det samme – nedsat livskvalitet med daglige smerter, som ofte afholder en fra at leve det liv, som man gerne ville leve.

BEHANDLING AF RYGSMERTER

Behandlingen er ofte fysioterapi eller kiropraktik. Men hvis årsagen ikke fjernes, kan det være svært at komme af med problemet. Det dukker enten op igen eller forsvinder aldrig helt.

Derfor har flere og flere fået øjnene op for osteopati, hvor man i behandlingen ser kroppen som en helhed.
På klinikken ses dagligt mennesker med langvarige rygsmerter og utilstrækkelige behandlingsforløb. Oftest skyldes den manglende effekt af diverse behandlinger, at der kun behandles for selve symptomet og ikke selve årsagen til smerterne. Ét problem i kroppen kan stamme fra et helt andet sted, end hvor smerterne er og bliver årsagen ikke behandlet vil problemerne være vedvarende eller tilbagevendende. Så hvis ikke kroppen behandles som en helhed, vil behandlingen blive ukomplet og ikke give den ønskede virkning.
Derfor har klinikken stor succes med behandling af langvarige rygsmerter og har igennem årene hjulpet mange mennesker, som har været igennem mangeårige behandlingsforløb.

LÆS OGSÅ OM

“LIFE IS MOTION”